2017 är sen gammalt

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag fick en chefsprosition på jobbet och utvecklades fantastiskt mycket i och med det. Jag skaffade glasögon och besökte Rom.

 

Höll du några av dina nyårslöften?
Nyårslöften är inte något jag sysslar med riktigt, så de är inte så svåra att hålla heller.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du?
Italien!

Vilken kändis var du mest sugen på?
Oj, haha. Skulle nog vara Sam Heughan aka Jamie Fraiser i Outlander. Eller möjligen Jon Snow. Sorry not sorry.

 

Vilket datum från år 2017 kommer du alltid minnas, och varför?
Datum och datum, kommer alltid minnas när jag klarade chefsuppkörningen på jobbet och veckan i Rom med Anton.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Började få problem med lederna i höstas, något som jag egentligen hade läkartid för idag faktiskt men det blev uppskjutet så de får vänta tills februari. Kul osv.

Bästa köpet?
Mina glasögon pga gött att se, haha.

Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra, onlinepizza och middagar i Rom troligen

 

De bästa nya människorna du träffade?
Alla nya vänner på Max i Skövde, såklart. Dels hela chefsgruppen som välkomnade mig så fint, men framför allt Josefine och Tobias som tveklöst är de absolut finaste vännerna man kan hitta.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2017?
Jag har sällan låtar som påminner om ett specifikt år eller så, kanske för att de låtar jag fastanar för ofta fastnar i flera flera år, vad vet jag. Men några bops jag levt på under 2017 är iallafall Hard Times - Paramore, SMS och Andas - Linnea Henriksson, Korallreven & Vintergatan - Markus Krunegård och September Song - Agnes Obel.

 

Vad har du tittat på? (film, tv, serier)
Outlander, Big Little Lies, Game of Thrones och Westworld har nog varit årets absoluta seriefavoriter. Ändå så otippade genrer? Ändå intressant att se att jag blivit nån slags person som föredrar fantasy och, typ, blod och politik? Aja alla dessa var 10 av 10, tips tips.

Årets roligaste fester?
Alla fester med jobbkamrater, Max Innebandyturnering i Bollnäs var svinkul! Annars har avlappnade fester med Antons klasskompisar varit supermysiga. 

Vad fick dig att må bra?
Att se hur jag har utvecklats som person, att se att jag klarar av mer utåtriktade roller där jag har ansvar över både personal och produktion. Även om jag idag gått ner i position på jobbet pga stress och så så har den personliga utvecklingen för mig varit så himla viktig. Att se att man kan vara mer än man alltid trott man varit. 

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej, det vore väl himla onödigt.

Största musikaliska upptäckterna?
Hmm alltså det är klent där alltså. Jag lyssnar mycket på sånt jag alltid lyssnat på. Skull vara Markus Krunegård då som jag lyssnat på ett tag men fått upp ögonen för fler låtar. Sånt himla musikgeni.

 

Vad gjorde du på din födelsedag och hur många år fyllde du? 
Jag fyllde 22 år i år och firade det hemma hos mamma och pappa i Edsbyn. Dagen var väldigt avslappnad och inget extravagant så. Precis som förra året avslutade jag dagen med fika och umgänge med mina finaste vänner som jag inte sett på år och dar och bara mådde fint och spelade spel. Livet alltså, mmm.


 

Det var 2017, nu får vi se vad som händer med 2018. Jag hoppas på mer personlig utveckling, att hamna där jag inte varit förut.

Bild., Lista., Ord. | |
Upp